varför heter det påsk egentligen?

Hejsan och nästan godmorgon (?)
Nej jag vaknade inte nyss om ni tror det haha, jag vaknade faktiskt när mitt alarm ringde halv 10. Fast jag vaknade faktiskt innan och var jättepigg, fast jag gick inte upp.. jag undrar vad klockan var då. Idag är det skärtorsdan' om jag inte har fel. Det är väl då man går runt och klär ut sig till påskkärringar? Haha jag kommer ihåg en gång när vi "påskade" (som jag kallar det), då klädde jag typ ut mig till en kill-påskkärring (?) haha jag ska alltid överdriva när det händer nåt kul haha.
Ska kanske göra nåt med Yogi sen, fast jag måste äta lunch först >.<
Just nu håller jag btw på och läser en bra bok. Den heter "När kommer du tillbaka" av Marika Kolterjahn. Jag har lite mindre än halv kvar. Om ni vill veta vad den handlar om så får ni gå till biblioteket för jag orkar inte skriva det här ;)
Plus att jag är så dålig på att förklara vad böcker handlar om. Jag liksom förklarar hur jag uppfattar boken. Fast den egentligen kanske handlar lite om nåt annat hehe..

Btw varför heter det påsk? Vem har kommit på det ordet? Ja, jag vet iaf inte x)
Nu ser jag att det blev en ganska lång text :p Kanske skriver senare i kväll.
Hejsan svejsan :)

Juste, kolla på den här covern av Hallelujah, herregud jag dör va bra han är<3

http://www.youtube.com/watch?v=EAzQ-Ex8Zek

Kommentarer
Postat av: Johanna <3

haha jag vet inte xD men det va verkligen skitkul förra påsken xD asså har vi inga bilder??? synd bara att ingen ville gör om det i år...

2009-04-26 @ 00:49:11
Postat av: julia <3

alitzel har bilder :D

2009-05-06 @ 16:39:53
URL: http://juliaahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0